FAQ

Vilka köpvillkor gäller då jag handlar i webbshoppen?
Köpvillkor läser du om här.

Min order tycks inte ha blivit slutförd då jag inte fick någon bekräftelse, trots att jag genomfört betalningen. Vad hände?
Din order har av någon anledning reserverats men inte fullföljts korrekt. Vi kan dock tyvärr inte återuppta din order varför vi ber dig att lägga din order på nytt. Notera att den artikel som reserverats inte syns i webshopen förrän vi har avbrutit din order. Skicka därför ett meddelande till kundservice@boomerang.se om att du önskar avbryta din order. Du är även välkommen att ringa till kundtjänst på telefonnummer: 08-598 922 00 Vi har öppet helgfria vardagar kl.07:00-16:00.

Hur lång är leveranstiden?
Våra leveranser sköts av Schenker PrivPak och leveranstiden är beräknad till 3-5 arbetsdagar. Länken till ditt kolli-ID skickas i ett separat mail strax efter din orderbekräftelse. Klicka här för mer information om våra leveranssätt.

Vilka betalningsvillkor gäller när jag betalar mot Faktura?
Vid betalning genom Klarna gäller samma köpvillkor, men andra betalningsvillkor. Du måste vara 18 år fyllda för att få handla med Klarna.

När du betalar via Klarna Faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Betalningstiden är alltid 14 dagar från gjord beställning. Fakturaavgift tillkommer med 29 kr. Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans - och hemförsäljningslagen. Ladda ned dina fakturor från www.klarna.se .En aviavgift om 5 kr per köp tillkommer då du betalar genom Klarna Konto. Fakturan skickas med i ditt paket. My Klarna är en tjänst från Klarna som innebär att du kan se alla dina fakturor, flytta fram förfallodagen på dem samt se din köphistorik. Mer information om Klarnas betalningsvillkor och tjänster hittar du på deras hemsida www.klarna.se. Där kan du även kontakta Klarnas Kundservice för frågor direkt till Klarna.

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 50 kr samt dröjsmålsränta om 25.50%. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen (PUL) och kan komma att användas i marknadsföringssyfte av spännande erbjudanden och tjänster. Vi säljer dock aldrig vidare några personuppgifter till tredje part.

Delbetalning med Klarna Konto, hur fungerar det?
Detta är betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna Konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du samtliga dina köp på ett och samma konto. Detta gäller även då du har handlat i flera olika butiker via Klarna Konto. Du betalar en valfri summa (dock minst 50 kr) varje månad. Alla köp du väljer att betala i din egen takt med konto samlas på en smart månadsfaktura. Det ger dig inte bara en bra överblick. Det betyder också att du bara betalar en aviavgift. Det minsta du kan betala in är 1/24 av beloppet som återstår, dock minst 50 kronor. Men utöver det kan du välja från månad till månad. My Klarna är en tjänst som innebär att du kan se alla dina fakturor, flytta fram förfallodagen på dem samt se din köphistorik. Mer information om Klarnas betalningsvillkor och tjänster hittar du på deras hemsida www.klarna.se. Där kan du även kontakta Klarnas Kundservice för frågor direkt till Klarna.

Varför har min betalning med Klarna inte gått igenom?
När du försöker handla med faktura eller delbetalning hos Klarna görs en bedömning för att avgöra om du kan handla för det valda beloppet. I den här bedömningen tittar vi på främst tre saker: din tidigare betalningshistorik hos oss, beloppet du vill handla för samt extern information som vi hämtar från en kreditupplysningsbyrå. Det är alltså en kombination av flera olika faktorer som avgör om köpet går igenom. Skulle köpet inte gå igenom med faktura eller delbetalning kan du genomföra det med kort- eller direktbetalning i stället.

Kortbetalning; hur fungerar det och vilka kort kan jag använda?
Du kan välja att betala online med ditt Visa, Amex-kort eller Mastercard/Eurocard. Gällande betalning med Visa Elektron vänligen kontakta din bank för information om betalningsmöjligheter. Vid betalning genom Klarna förbehåller vi oss rätten att kontrollera att den adress du beställt till är din folkbokföringsadress. Om adressen inte är korrekt förbehåller vi oss rätten att häva ditt köp. Dina inköp kan visas på olika sätt på ditt kontoutdrag beroende på hur din bank valt att presentera reservationen. Endast kortutgivande bank kommer i kontakt med uppgifterna som matas in i detta fönster. När kortinnehavaren har identifierat sig genomförs transaktionen.

Om jag ångrar mitt köp efter att jag har mottagit mina varor och vill göra ett återköp eller byta en produkt, hur gör jag då?
För returvillkor, se översta frågan. I genomsnitt tar det ca 5-7 arbetsdagar innan vi har fått tillbaka och registrerat din retur från det att försändelsen mottagits från Schenker PrivPak. Behåll gärna emballaget om du väljer att returnera en vara och bifoga din följesedel. Plagget ska vara oanvänt och pris-taggen skall också sitta kvar på plagget.

Jag behöver kontakta Kundservice för frågor om kassan, köpet eller webbshoppen. Vart vänder jag mig?
Har du några frågor eller synpunkter är du välkommen att maila oss på kundservice@boomerang.se . Vi finns tillgängliga mån-fred kl 8:00-17:00. För frågor gällande Klarnas fakturajänster ber vi dig vänligen kontakta Klarna i första hand. Ha gärna ditt ordernummer till hands.

Vi använder cookies för att förbättra din shoppingupplevelse. Mer information ›

OK, jag godkänner det